IDEJE

Pronađi ideju s kojom želiš krenuti u startup svijet

Studenti koji raspolažu znanjima i vještinama iz područja nužnih za razvoj pojedine ideje te žele postati dio startupa, mogu se prijaviti za brainstorming radionicu odabrane ideje, gdje će se formirati projekt i tim budućih osnivača startupa. Svaka ideja ima svog predlagatelja koji će nakon brainstorming radionice odlučiti tko s njim od zainteresiranih kolega potencijalno ulazi u SPOCK program. Više o brainstorming radionicama i procesu formiranja tima možete naći na linku. Prijaviti se možete za ideje koje su u ovogodišnjem programu ili za ideje koje će se uzeti u obzir za sljedeću generaciju.

Popis prijavljenih ideja za sljedeću generaciju

Touristco

Chatbot turistički asistent
Fran Čudina, Erik Matošević i Manuel Matošević – Fakultet elektrotehnike i računarstva

Ante Bilić – Ekonomski fakultet

Iz godine u godinu broj turističkih noćenja u Hrvatskoj u konstantnom je usponu, te je shodno tome i turistička ponuda sve šira, no inozemni gosti često ni ne znaju kakav im se sve sadržaj nudi u blizini. Tko god živi u turističkom mjestu ili radi u turizmu upoznat je s problemima posjetitelja koji vas zaustavljaju po cesti ili traže blagajnice u marketu da ih usmjere što vidjeti, gdje otići pojesti/popiti ili što još raditi osim kupati se cijeli dan, svaki dan.

Vrlo efektivnim metodama kojim bi se stranim, ali i domaćim gostima na zanimljiv i interaktivan način mogla približiti cjelokupna ponuda, ali i promovirati slabije zastupljeni kvalitetni sadržaji. Ideja je razviti chatbota koji bi bio svojevrsni turistički asistent, a pritom i zabava za svaki uzrast, te ga integrirati u postojeće platforme za instant messaging poput WhatsAppa čime bi se postigla maksimalna jednostavnost korištenja razvijene usluge, a ujedno i efektivnost.

“Trawel” aplikacija koja je slična našoj ideji, međutim potrebno je skinuti aplikaciju, te je ograničena na određene fiksne rute.

SmartEcoMap služi kao asistent turistima odgovarajući im na pitanja bez mogućnosti za učenjem o sadržaju te fleksibilnom kretanju lokacijama.

Širenjem turističke ponude iz godine u godinu problem postaje sve veći, ljudi jednostavno ne znaju što obići, te gdje se o sadržajima informirati. 2019. godine Hrvatsku je posjetilo 21 milijun turista, od čega velik dio koristi vodiče kako bi se u nepoznatim sredinama snašli i naučili o sadržaju koji im se nudi. Korištenje vodiča je skupa investicija za koju mnogi nisu spremni, te ih vode po fiksnim rutama koje su vremenski zahtjevne, te nimalo prilagođene osobi individualno.

Moguća je zarada od poslovnih partnera za koje smatramo da nude određenu korist ili priliku našim korisnicima (npr. ugostitelji, turističke agencije, razni zabavni i edukacijski sadržaji, resorti, javni sektor na bazi lokalnih jedinica samouprave).
Uvjeti oko količine i načina plaćanja s navedenim partnerima bit će dogovoreni pojedinačno ovisno o partnerovoj ponudi sadržaja za naše korisnike te o količini reklamnog prostora.

Erik Matošević: magistrirani inženjer računarstva (FER), koji ima iskustva i u poslovnim i marketinškim područjima što je vidljivo iz višestrukih poduzetničkih pothvata kao npr. pokretanje startupa pod pokroviteljstvom SPOCK inkubatorskog programa, osnivanje i vođenje Orion Labs digitalne agencije za izradu web, mobilnih, SaaS i AI rješenja.

Fran Čudina: student FER-a koji je kroz višegodišnje iskustvo izrade softverskih rješenja specijaliziran za područje računalnog vida korištenjem Deep Learninga, te optimizacijskih algoritama primjenjivih u svakodnevnim situacijama.

Ante Bilić: student EFZG-a s raznovrsnim poslovnim iskustvom kako u marketingu; od stvaranja sadržaja do izrade te provođenja strategija i kampanja, tako i u informatičkom menadžmentu i administraciji putem strukturiranja ERP platformi i upravljanjem istih.

Manuel Matošević: student FER-a, specijaliziran za područje izrade personaliziranih softverskih rješenja korištenjem naprednih alata poput Deep Learninga.

NLP (engl. Natural language processing) stručnjak.

Schpitza

Chatbot za posebne ugostiteljske ponude
Marko Peranović i Stjepan Rakarec

Fakultet organizacije i informatike

Primarni problem koji Schpitza rješava jest nepopunjenost ugostiteljskih i ostalih uslužnih objekata u određenim vremenskim intervalima.

Sekundarni problem jest nepristupačne cijene i ponude krajnjim korisnicima u ugostiteljskim i ostalim uslužnim objektima.

Koristeći naš chatbot koji se nalazi na Messengeru (uskoro i na Instagramu) će korisnici jednostavnom komunikacijom s chatbotom otkriti u kojim objektima u Zagrebu mogu ostvariti dobru ponudu/popust ako u taj objekt dođu u određenom vremenskom bloku (npr. od 18:00 do 20:00 sa Schpitzom dobiješ burger meni + burger meni gratis)

Postoje usluge koje nude popuste, primjerice Ajmo app, Crno jaje, međutim niti jedna nije fokusirana na određene vremenske intervale kada su objekti najmanje popunjeni, niti ima interaktivnost i jednostavnost chatbota.

S tim se problemom susreće većina ugostiteljskih i uslužnih objekata dovoljno često da se određeni uzorci i prepoznatljiva vremena nepopunjenosti mogu prepoznati. Novac koji objekti gube je oportunitetni trošak.

Plan monetizacije je segment gdje smo zapeli. Postoji više opcija. Opcija da korisnici plaćaju mjesečnu pretplatu da bi otključali neograničeno korištenje schpitze (Freemium model), opcija da objekti plaćaju mjesečnu pretplatu za partnerstvo sa Schpitzom. Tu bi nam uvelike pomogla razrada plana monetizacije sa SPOCK timom.

Stjepan Rakarec – web development, foto editing, prezentiranje, izrada poslovnog plana.

Marko Peranović – foto i video editing, prezentiranje, conversation building, promocija.

Ovo su ugrubo navedene kompetencije, iako smo obojica kompetentni u svemu što je navedeno za obojicu (netko više u nečemu, a netko manje).

U timu nam nedostaje web developer koji bi optimizirao našu web stranicu koja je povezana s Messenger chatbotom.

Sekundarni profili koji bi mogli popuniti tim jesu social media manager i grafički dizajner.

Gobble

Mobilna aplikacija za povezivanje ugostitelja i gostiju
Jakov Janković

Veleučilište u Karlovcu

Ako jedna osoba (ili više njih) želi posjetiti neki ugostiteljski objekt uvijek to čini s rizikom da tamo neće biti slobodnog mjesta (relativno često), da će određene hrane nedostajati (rijetko, ali se događa), i naravno veoma česta situacija je da cijene nisu prihvatljive, no to osoba ne zna sve dok ne sjedne i ne dobije cjenik.

Mobilna aplikacija koja spaja ugostitelja i klijenta. Ugostitelj ima svoj profil, s ponudom jela, pića i sl., ponuda i cijene se mogu mijenjati ovisno o ponudi i potražnji, moguće je rezervirati mjesta, te je moguće kasno uvečer provjeriti gdje u gradu ima mjesta pa se neće dogoditi da klijent dođe negdje gdje nema mjesta za njega.

S druge strane je moguće naručiti uslugu unaprijed, pa se izbjegava nepotrebno čekanje.

Web stranice i mobilne aplikacije pojedinih ugostitelja koje nude djelomično rješenje ovog problema. Postoje aplikacije za jelovnike i slično, no to rješava samo mali dio priče. Ovo je veći problem, koji sadrži druge probleme.

S problemom se susrela većina ljudi. Problem je najizraženiji kod nepoznavatelja lokalne ponude (npr. turisti).

Aplikacija je besplatna za goste, no pružatelji ugostiteljskih usluga plaćaju svoj profil godišnjim pretplatama. Primjerice, samo Zagreb ima ~4500 registriranih ugostiteljskih objekata. 500 eura godišnje, reklame, podaci od korisnika.

Naravno treba imati na umu da u svijetu vlada izvanredno stanje i ova aplikacija bi se mogla pokazati izuzetno privlačna u prvom redu gostima, ali bi isto tako mogla značiti preživljavanje mnogih ugostiteljski objekata.

Jakov Janković je elektrotehničar, specijalist inženjer sigurnosti i zaštite. Ima izražen osobni interes za fiziku, filozofiju i kreativnu slobodu. Ima i nebrojeno mnogo drugih ideja za stvarne izume, mobilne aplikacije, pisana djela, glazbu i videoigre.

1. stručnjak u vođenju razvojnih projekata ove vrste,
2. mobile app developer (vjerojatno više njih),
3. stručnjak za licenciranje,
4. promotori

ArchiHelp

Online platforma za arhitektonsko savjetovanje
Mia Kos i Tihana Bosnar

Arhitektonski fakultet

Česti upiti od strane obitelji, prijatelja i poznanika o iščitavanju prostornih planova, projektiranju životnih prostora, izboru majstora za renovaciju, zakonske procedure, mišljenju o nekretnini i sl. jer ljudi generalno ne znaju koga pitati za savjet, a da se ne moraju direktno obratiti arhitektonskom uredu.

Ideja je vezana za arhitektonsku struku i online poslovanje.

Sve kategorije bi bile na jednom mjestu (online platformi) i osoba u par klikova, bez nepotrebnih sastanaka, može doći do odgovora. Sve te odgovore trebala bi dati kompetentna osoba ili vise njih – arhitekt koji za određeni upit bude sukladno cjeniku i plaćen. Bitno je da informacije na portalu budu stručne i provjerene i da se onemogući širenje dezinformacija od ljudi koje nisu stručni.

Taj problem se trenutno rješava pitanjem poznanika za preporuku koja je i dalje često nekvalitetna ili čitanjem blogova koje vode ljudi koji najčešće nisu kompetentni.

Koliko ljudi želi još jednu sobu u stanu, a ne zna kako je napraviti, koliko ljudi želi zatvoriti balkon, a ne zna smije li i kako to uopće izvesti. Koliko ljudi razmišlja o kupnji parcele uz more, a ne zna smije li tamo nešto graditi. Koliko ljudi želi kupiti stan, a ne zna je li on doista kvalitetan.

Platformu bi plaćali korisnici po principu pitaj > plati > dobi odgovor. I tvrtke koje bi se eventualno na stranici reklamirale.

Tihana Bosnar i Mia Kos – diplomirane arhitektice, zaposlene.
Naše kompetencije su poznavanje radnih procesa arhitekta, struke i suradnika. Poznavanje arhitektonskih programa za projektiranje, grafičko izražavanje i prezentaciju. Upoznate s iščitavanjem katastarskog plana, prostornih planova, zakona o gradnji.

Trebamo programera koji bi našao najbolji način za realizaciju platforme. Bilo da je riječ o aplikaciji, web stranici ili sl.

EKObox

Pametna kanta za automatsko razvrstavanje otpada
Nikola Plantić Tomašić i Mihael Biškup

EBUS – Europska poslovna škola Zagreb

Naš projekt rješava problem nerazvrstavanja otpada. Prepoznali smo kako većina ljudi ne zna ili nije sigurno u koju kantu određeni otpad spada.

Problem ne razvrstavanja otpada riješili bismo uređajem koji smo nazvali EKObox. EKObox je pametna kanta koja sadržava šest pregradaka za šest različitih vrsta otpada. Korisnik bi bacio određenu vrstu otpada u uređaj, te bi uređaj samostalno prepoznao i razvrstao ubačeni otpad u pripadajuću kantu.

Trenutno postoje dva najproširenija načina za rješavanje spomenutog problema. Prvi način je korištenje jedne kante za sve vrste otpada, dok je drugi način korištenje više kanta te samostalno razvrstavanje otpada. Problem u samostalnom razvrstavanju leži u tome kako često pojedinac ne zna u koju kantu treba pravilno odložiti određeni otpad.

Problem ne razvrstavanja te samim time gomilanje smeća na smetlištima problem je cijelog svijeta. Resursi koji se koriste mogu se ponovno reciklirati poput plastike, papira, metala, stakla itd. Ponovnim korištenjem recikliranih resursa smanjuje se potreba za novim oskudnim resursima što u konačnici čuva okoliš i prirodu.

Plan zarade temelji se na prodaji EKObox kanta. Primarni kupci su gradovi te županije koji će kasnije implementirati EKObox kante na ulice te sve javne površine na kojima se okuplja veći broj ljudi. Cijena po jedinici kante ovisi o vrsti skenera, budućim ne predviđenim troškovima.

Članovi tima na početku su dva studenta ekonomske prakse (zaduženi za marketing, računovodstvo, upravljanje, ljudski resursi…).

U timu nedostaju članovi sa područja AI tehnologije, softver developer, inženjere zaštite okoliša, inženjerstvo materijala.

Bioplatforma

Online platforma za edukaciju o cirkularnoj bioekonomiji i ekologiji
Milena Jenić i Ivona Bosanac

Agronomski fakultet

U svijetu postoji problem smanjene educiranosti opće javnosti o cirkularnoj bioekonomiji i općenito o proizvodima koje ljudi konzumiraju. U školama nema edukacije općenito o ekologiji i očuvanju okoliša, ako i postoji minimalna je. Treba se okrenuti zelenoj proizvodnji i poticati ljude da kupuju zelene proizvode poput Sulapaca ili odjeće koja je proizvedena od narančine kore. Cirkularna bioekonomija postaje aktualna tema, ali opća populacija ne zna što je to niti kako sudjelovati.

Pomoću online platforme koja bi se bazirala na educiranju mladih ljudi i djece o cirkularnoj bioekonomiji i ekologiji općenito. Platforma bi imala online tečajeve, radionice i razne događaje te bi se poticalo djecu i mlade da sami razmišljaju o tome kako nešto napraviti. Cilj bi bio stvoriti zajednicu u kojima bi tvrtke imale doticaja s mladim ljudima, gdje bi se mogle testirati ideje i educirati opću javnost o održivom razvoju i cirkularnoj bioekonomiji.

Postoji jako puno online platformi, volonterskih udruga i sl., ali međusobno nisu povezane i svaka djeluje zasebno. Potreba je jedna platforma gdje će na jednom mjestu biti sve. Uključivala bi suradnju znanstvenog (akademska zajednica) i stručnog (tvrtke, OPG-ovi, poljoprivrednici) sektora, koji bi smišljali i testirali inovacije, a putem neprofitnih organizacija i zabavne industrije (TV, video igre, crtići, pjesme, poznati glumci, itd.) inovacije bi dolazile do krajnjih potrošača i djece.

Problem je na svjetskoj razini. S ovom idejom sudjelovali smo već na jednoj međunarodnoj radionici i međunarodnom natjecanju gdje smo osvojili prvo mjesto. Cilj ove platforme bi bio povezati sve te sektore i poboljšati međusobnu komunikaciju. Smatramo da ne treba čekati vladu da donese zakone o edukaciji cirkularnoj bioekonomiji i održivom razvoju već treba djelovati sada i lokalno.

Platforma bi bila financirana od EU projekata, korisnika, ali za početak bi to bilo na volnterskoj bazi. Također, moguća su financiranja od različitih tvrtki koje bi željele sudjelovati.

Milena Jenić – primjena statističkih analiza, osnove programiranja i rada u statističkim programima R-u i SAS-u, znanje genetike i molekularne biologije, znanje engleskog jezika, timski rad.

Ivona Bosanac – QGIS, statistička analiza, znanje engleskog jezika, timski rad, odlične administrativne i komunikacijske vještine.

Programer, marketinški stručnjak, učitelj, psiholog, osoba koja ima iskustva u radu s udrugama, bilo tko tko je motiviran za sudjelovanje u promoviranju i edukaciji održivog razvoja.

MAIL

SPOCK@

TWITTER

@SPOCK_FER

FACEBOOK

@SPOCK.FER

YOUTUBE

SPOCK @FER