Peti tim iz ovogodišnje generacije SPOCK-a sastavljen je od tri FER-ovca i jednog “ekonomista” koji žele ispraviti nedostatke u turizmu razotkrivene u pandemiji koronavirusa. Tim Neolight želi omogućiti hotelima jednostavnu implementaciju tehnologija samoposluživanja u obliku chatbotova, kako bi hoteli povećali svoju kvalitetu usluge te podigli poslovanje i marketing na sljedeću razinu, a kupci imali manje fizičkog kontakta s ugostiteljima.
Korisničko iskustvo najvažnija je stvar koju moderna poduzeća moraju svladati. I nijedno se poslovanje ne odnosi više na „iskustvo“ nego turizam. Tržište turizma jedno je od najvećih i najspecifičnijih u svijetu. Svake godine ponuda smještaja sve je veća i danas nije dovoljno imati samo dobru lokaciju. Putnik i turist ulažu puno napora u svoje planove, više nego samo novac i vrijeme. Riječ je o bijegu od svakoga dana, šansi za avanturu ili smanjivanju pritiska posla i kućnog života – iskusiti nešto drugačije za to posebno vrijeme daleko od kuće. A oni koji putuju zbog posla također se oslanjaju na neometan boravak koji će im pomoći da ostanu produktivni.
Neolight.ai predstavlja platformu za upravljanje hotelima fokusiranu na poslovnu inteligenciju i digitalnog asistenta koji putem kanala poput Whatsappa, Vibera, Messengera komunicira s korisnikom u obliku AI chatbota i pruža gostima personalizirano iskustvo odmora koje oni zaslužuju. Sustav će također raspoznavati korisne podatke putem interneta i podatke koje prikupi kroz dnevne operacije i komunikaciju s asistentom te pružati vizualni prikaz financijskih projekcija, marketinških modela i svih informacija potrebnih kako bi se optimiziralo poslovanje hotela, a kasnije automatizirao te procese. To je sve moguće ostvariti kroz našu primjenu umjetne inteligencije, a ona je posebno vidljiva kroz komunikaciju s chatbotom, koji kroz obradu prirodnog jezika (eng. Natural Language Processing, NLP) shvaća što korisnik piše (dakle s njim se komunicira kao s osobom, a ne samo odabirom odgovora) i kroz razgovor uči o gostu te postaje sve pametniji. Kroz interakciju chatbota s gostom, Neolight.ai omogućava precizniju predikciju modela osobnosti korisnika i veći upsell potencijal, a time direktno povećava prihod hotelima kroz dodatnu potrošnju gosta.
Ideju trenutno razvijaju tri FER-ovca i jedan “ekonomist” koji su usred kišnih jesenskih mjeseci 2020. godine napravili svoje prve korake u IT startup svijetu. Već smo imali iskustva radeći skupa u sferi digitalnih i kreativnih usluga pod nazivom Orion Labs te kroz razgovor smo došli do naše ideje. Pošto smo mi veliki ljubitelji metodologije Lean Startup (Build > Measure > Learn), odlučili smo se testirati kao tim i kroz naredna natjecanja s našim rješenjima u obliku chatbota baziranog na umjetnoj inteligenciji uspjeli osvojiti nekoliko nagrada. S Touristcom smo osigurali mjesto i edukaciju u SPOCK-ovom programu te ured i mentorstvo u Bird inkubatoru. Tim čine:
Erik Matošević: magistrirani inženjer računarstva (FER), koji ima iskustva i u poslovnim i marketinškim područjima što je vidljivo iz višestrukih poduzetničkih pothvata kao npr. pokretanje startupa pod pokroviteljstvom inkubatorskog programa SPOCK, osnivanje i vođenje digitalne agencije Orion Labs za izradu web, mobilnih, SaaS i AI rješenja.
Fran Čudina: student FER-a koji je kroz višegodišnje iskustvo izrade softverskih rješenja specijaliziran za područje računalnog vida korištenjem dubokog učenja, te optimizacijskih algoritama primjenjivih u svakodnevnim situacijama.
Ante Bilić: student EFZG-a s raznovrsnim poslovnim iskustvom kako u marketingu; od stvaranja sadržaja do izrade te provođenja strategija i kampanja, tako i u informatičkom menadžmentu i administraciji putem strukturiranja ERP platformi i upravljanjem istih.
Manuel Matošević: student FER-a, specijaliziran za područje izrade personaliziranih softverskih rješenja korištenjem naprednih metoda učenja poput dubokog učenja.
Bitna stavka za uspjeh startupa je timing. Covid-19 pandemija je ukazala da i gosti i pružatelji ugostiteljskih usluga uvelike napreduju s digitalizacijom, 71% kupaca želi manje fizičkog kontakta s osobljem, a 73% hotela želi implementirati “tehnologiju samoposluživanja”. Naš dosadašnji postupak validacije proizvoda to potvrđuje, i predlaže da će i Hrvatsko tržište turizma i ugostiteljstva pratiti taj globalni trend ubrzo.
Cilj nam je postaviti dobre temelje projekta te kroz kvalitetnu validaciju ostvariti product/market fit kako bi na kraju SPOCK programa imali nekoliko primjera gdje se naša tehnologija koristi u stvarnom svijetu, dok je globalna vizija prvi pametni hotel na Marsu #occupymars. Planiramo nastaviti razgovore s investitorima kako bi mogli napredovati s rastom i širenjem; kako naše ideje, tako i našeg tima.